RINDULAHHHH!!!


RINDU itu anugerah dari Allah. (rindu by hijjaz)

subjektif bukan objektif! Rindu itu satu perasaan. Sukarnya untuk kita menangani rindu pada meraka yang BUKAN HALAL. Silap langkah, jadi zina hati!

Pernah Nana dengar:
"Rindukan seseorang, baca Al-Fatihah sambil tangan di dada, berzikir kepada Allah dengan niat semoga dia merasa rindu kita padanya" (Ustaz Don)

Same2 lah kita cuba untuk rindu dengan cara yang terhormat. Jagalah hati daripada syaitan yang sentiasa berusaha untuk menyesatkan manusia.

Jadikan setiap jarak perhubungan anda sebagai dugaan. Dengan jarak yang telah wujud, ubahlah diri kepada yang lebih baik. Yakinlah dengan jarak itu, andainya masa setiap pasangan tiba nanti, kita akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai.

*JIKA rindukan seseorang, PEJAMKANlah mata, UCAPKANlah*

"YA ALLAH, aku rindukannya keranaMu, Ya Allah. Jauhkanlah aku daripada perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu. Aku semakin mengerti, 'JARAK' ini bukan untuk menghukumku, tetapi 'JARAK' ini untuk menjaga aku dan dia. Dengan 'JARAK' ini aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi yang lebih baik."

!insya_ALLAH! ^__^



No comments:

Post a Comment